איך לעצב דף נחיתה – התהליך הנכון

במדריך הזה נדבר על איך לעצב דף נחיתה, והדגש הוא על העיצוב ולא על התוכן, ככה שבדר”כ כאשר מדברים על איך לבנות דף נחיתה, זה יהיה על מה לכתוב איך לכתוב ובאיזה סדר, לעומת זאת בהדרכה הזאת נדבר על איך לעצב את זה.

אז מה זה בכלל דף נחיתה?

למעשה יש הגדרות שונות ל-מה זה דף נחיתה, אבל לצורך ההדרכה הזאת ההגדרה שונה.

באופן כללי (ודי גס), אפשר לחלק דפי נחיתה ל-2:

1. דף נחיתה פשוט (בדר"כ זמני)

במקרה של דף נחיתה פשוט אין בכלל ניסיון לעצב את העמוד, וכולו מתמקד בתוכן (מלל תמונות וסרטונים), שהמטרה המיידית שלהם להניע אותנו לפעולה.

הנה דוגמא לדף נחיתה פשוט,

דוגמא לדף נחיתה לא מעוצב

2. דף נחיתה מעוצב

הסוג השני – שבעצם עליו אנחנו מדברים במאמר הזה – הוא דף נחיתה מעוצב, ולמעשה ההגדרה הנכונה היא, עמוד אינטרנט מעוצב, שמורכב מאזורים שונים, ומטרתו להניע לפעולה.

בדר”כ, ההחלטה אם לעצב את עמוד הנחיתה או לא, נובעת האם מדובר בעמוד נחיתה זמני או עמוד קבוע, עמוד קבוע הוא חלק מהמותג, ולכן לא נשאיר אותו לא מעוצב.

למעשה, תחת ההגדרה הזאת של עמוד נחיתה מעוצב, נכנסים לא רק דפי נחיתה, אלא גם הרוב הגדול של אתרי אינטרנט תדמיתיים, גם הם מורכבים מאזורים שונים (לכל הפחות עמוד הבית), מנסים להניע אותנו לפעולה (יצירת קשר וכד’), וכמובן מעוצבים.

לכן בעצם במאמר הזה לא עוסק רק בעיצוב דפי נחיתה, אלא כמעט כל עמוד אינטרנט תדמיתי.

תהליך העיצוב של דף נחיתה

אז הנה הגענו לעיקר, מה התהליך הנכון לעצב את העמוד שלנו.

את התהליך נדגים על הקורס בניית אתרים שלאחרונה עיצבתי מחדש (ושגרם לי להעלות את ההדרכה הזאת).

הנה העמוד של הקורס.

1. מה האזורים שהולכים להיות בעמוד.

אז לפני שאנחנו חושבים על מבנה צבעים סגנון וכו’, צריך להחליט מה התוכן שהולך להיות באתר, יותר נכון מה סוגי או אזורי התוכן בעמוד.

מה זה אומר אזורי תוכן?

כיתוב אודות, המלצות (הוכחה חברתית), הנעה לפעולה (טופס הרשמה או כפתור קניה), היתרונות שלנו וכד’, כל הדברים האלה הם אזורי תוכן בעמוד.

לפני שאנחנו נגשים לעיצוב, קודם נחליט מה הולכים להיות אזורי התוכן בעמוד, והסדר שלהם, ורק אח”כ נתחיל בעיצוב.

חשוב להבין, שבשביל להחליט מה הולך להיות התוכן בעמוד, יש עוד כמה צעדים, כמו, אפיון העמוד, הבנת קהל היעד, מחקר מתחרים ועוד, אבל כל זה לא שייך לעיצוב עצמו.

הנה התוכן (והסדר שלו), שהחלטתי להכניס בעמוד הנחיתה של הקורס,

רשימה אזורי תוכן בעיצןב דפי נחיתה

2. מבנה הארכיטקטורה של העמוד.

אחרי שהחלטנו מה הולך להיות התוכן (והסדר שלו) בעמוד, הדבר הבא זה לשרטט באופן כללי את המבנה הכללי של העמוד, מה שנקרא wireframes.

למשל להחליט שבאזור הראשון יהיה תמונת רקע על הכל (עוד לפני שבוחרים את התמונה), אם ההמלצות יהיו בצורה של סליידר וכו’.

ככה נראה המבנה שבניתי לעמוד הקורס,

3. בחירת צבעים וסגנון העיצוב

בשלב הזה נבחר את סגנון העיצוב של העמוד, זה כולל את הצבעים, את סגנון התמונות, יישור האלמנטים, גדלים, וכל היתר.

4. עיצוב האזורים השונים

טוב, אחרי כל ההקדמות, הגיע הזמן להתחיל באמת לעצב.

5. לשמור על אחידות עיצובית

אחד מסימני ההיכר לחובבניות, זה חוסר אחידות עיצובית, זה משהו שצריך ללות בכל שלב העיצוב, אבל תמיד כדאי בסוף לעשות זום אאוט, ולתת מבט על כל העמוד ביחד לראות, אם העיצוב מצליח ליצור סימפוניה אחידה.

לפעמים, מספיק להוסיף במקומות שונים, קצת צבע ואלמנטים, בשביל לתת את המראה האחיד.

6. הוספות קטנות שיקפיצו את העיצוב

חפשו מקומות שאפשר להוסיף קצת פלפל לעיצוב, כמובן להיזהר לא להעמיס על העיצוב, אבל דברים ממש קטנים פה ושם, יכולים לקחת את העיצוב מטוב למדהים.

ואחרי שקראתם את כל זה, הנה זה בוידאו,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פעם בשבוע אני שולח ניוזלטר
עם כל המאמרים החדשים באתר
מעניין אותך?