Menu-Photo

EasyPress

close

קטגוריות

סליקת אשראי באתרי אינטרנט: המדריך המלא והשוואת מחירים

אז יש לכם אתר מכירות, העלתם מוצרים והכל, ועכשיו גם צריך לתת לגולשים לשלם, ובאשראי כמובן, אז איך עושים את זה?

למעשה יש בלאגן רציני בנושא של סליקת אשראי באתרים, ובמאמר הזה אני ינסה לעשות לכם סדר בדברים, וכן, בסוף יהיה גם כמה המלצות עם השוואת מחירים.

תוכן עניינים

סליקת אשראי באתר או סליקה באינטרנט

אז הנה הבילבול הראשון, אם תחפשו בגוגל – סליקת אשראי באינטרנט, למעשה תקבלו שני תוצאות שונות,

  1. סליקה באינטרנט, כמעט כל חברת סליקה שאיתה תתקשרו, יהיה לכם אפשרות להכנס לאזור שלכם אצל חברת הסליקה ושם להכניס את האשראי ידנית, בנוסף לזה תוכלו גם לפתוח עמודי מכירה, הכוונה לעמוד ששם אתם מגדירים את הסכום לתשלום, ואז אתם יכולים לשלוח ללקוח לינק לעמוד המכירה.
  2. הטמעת סליקה באתר שלכם, אם יש לכם אתר אינטרנט משלכם, ושם אתם מוכרים מוצרים, תרצו להטמיע סליקת אשראי באתר, כלומר שהגולשים בעצם יוכלו לרכוש מוצרים באתר באמצעות תשלום באשראי, למעשה, מה שיש כמעט בכל אתר מכירות.

רגע, אז במה לבחור?

טוב זה תלוי, אם אין לכם בכלל אתר אינטרנט, ואתם רק מוכרים מוצרים, ונניח מקבלים מספר אשראי בטלפון, אז כמובן נבחר באפשרות הראשונה, זה נכון גם אם למשל אתם נותני שירות (למשל פרילנסרים) ורוצים לתת ללקוחות אפשרות לשלם לכם באשראי, תוכלו לקבל בטלפון או ליצור עבורם דף מכירה (בהחלט מקצועי יותר).

לעומת זאת אם יש לכם אתר אינטרנט משלכם, ושם אתם מוכרים את המוצרים שלכם, כאן זה תלוי,

  1. אתר מכירות רגיל – במקרה של אתר מכירות קלאסי עם הרבה מוצרים, תצטרכו להטמיע סליקת אשראי באתר שלכם, ונרחיב על זה בהמשך.
  2. מספר מוצרים קטן – במידה ויש רק כמה מוצרים בודדים, לדוג’ יש לכם ספר או שניים שאתם מוכרים באתר שלכם, במקרה הזה לא תצטרכו להטמיע סליקה באתר (וגם לא צריך להשתמש בתוסף מכירות – למשל ווקומרס), במקום זה תוכלו לפתוח דפי מכירה(בהתאם למוצרים שיש לכם), ובאתר שלכם כפתור הרכישה בעצם יפנה לעמוד המכירה (הרלוונטי).

שימו לב, שבדרך כלל, העלויות שבהטמעת סליקה באתר, גבוהות יותר מאשר סליקה באמצעות עמודי מכירה וכד’, לכן אם אתם יכולים לבחור באפשרות הזאת, עדיף.

כמו כן, גם באתרי מכירות עם מספר רב של מוצרים, יש אפשרות שהלקוח לא יבצע את התשלום באתר, אלא רק ישלח את ההזמנה, ואז התשלום מתבצע בנפרד, זה יכול להיות בהעברה בנקאית, ביצירת קשר בטלפון או במזומן בעת הספקת המוצרים, אם כי זה די מסורבל (ומתאים יותר למוצרים יקרים).

עוד דוגמא נפוצה למוצרים בודדים, היא מכירת קורסים דיגיטליים, כאן זה כבר תלוי בצורת העברת הקורס, אבל זה כבר נושא בפני עצמו.

סליקת אשראי באתר אינטרנט

אז כאמור, אם יש לכם אתר מכירות קלאסי, תרצו להטמיע סליקת אשראי באתר, אז איפה מתחילים?

טוב, דבר ראשון צריך למצוא חברת סליקת אשראי.

חברות סליקת אשראי

אז הנה עוד סיפור מבלבל,

למעשה בישראל קיימות רק 3 חברות סליקה באמת, ישראכארט, כא”ל ומקס (לאומי קארד לשעבר), יש אמנם אפשרות להתקשר איתם ישירות, אבל זה לא ממש רלוונטי לעסקים רגילים, בגלל כל מיני דרישות אבטחה.

ויש גם את UPAY

UPAY (יופיי) היא לא ממש חברת סליקה, אבל מתפקדת כמו חברת סליקה (כלומר כמו ישראכארט מקס וכא”ל), והרבה עסקים קטנים מעדיפים לעבוד איתה, הרבה בזכות הקלה עם הבירוקרטיה.

אז מה עכשיו? כאן נכנסות חברות הנקראות שער סליקה (או מאגדי סליקה), למעשה בגלל הבלבול, גם החברות האלה קוראות לעצמם, חברות סליקה, אבל כאמור הסליקה עצמה תמיד תעבור דרך אחת מ-3 חברות האשראי (או יופיי).

החברות האלה, הם סוג של מתווך ביניכם לחברת האשראי, ובעצם הם נותנים לכם את העמוד המאובטח וכו’ ששם יהיה אפשר להכניס את פרטי האשראי, והסליקה עצמה נעשית ע”י חברת האשראי.

אז למי פונים?

דבר ראשון, אתם תרצו לפנות לחברת שער סליקה (ואל תדאגו, בהמשך יהיו כמה המלצות), לאחר מכן – עד לא מזמן היה מקובל גם לבחור בעצמכם אחת מ-3 חברות השראי – כיום בשביל להקל על התהליך, בדר”כ חברת הסליקה (שער סליקה) תעבוד עם אחת מחברות האשראי (ופעמים רבות עם upay).

עוד תפנית בעלילה

חברות האשראי נהיו רעבות, ואמרו לעצמם, למה שלא נהיה גם שער הסליקה, ובכן, אמרו ועשו, אז כבר לא צריך לפנות קודם לחברת שער סליקה, אפשר לפנות ישירות לmax ישראכארט ו-upay.

ויש את פייפאל

פייפאל ידועה כחברה המאפשרת לשלם באתרים שונים באמצעות חשבון הפייפאל, במקום להסתכן בהכנסת פרטי האשראי באתרים השונים, אבל מעבר לזה פייפאל היא גם חברת סליקת אשראי.

כלומר אפשר לפתוח חשבון עסקי בפייפאל, להטמיע בקלות באתר ולקבל תשלומים גם בכרטיס אשראי, כלומר גולשים יוכלו לשלם באשראי באתר גם אם אין להם חשבון בפייפאל, בדיוק כמו כל סליקת אשראי.

היתרונות – 

  1. הרשמה והטמעה באתר בקלות ובמהירות, מכיוון שפייפאל אינה כפופה לרגולוציה הישראלית הנוראית, פשוט נרשמים ומתחילים לסלוק מידית.
  2. אין עלויות הקמה או דמי עלות חודשית.
  3. יש גולשים שמעדיפים לשלם באמצעות חשבון הפייפאל שלהם (אם כי לא כ”כ נפוץ בארץ).

החסרונות –

  1. עמלת סליקה גבוהה מאוד (באזור ה-3.5 אחוז) ועוד כל מיני עמלות המרה ומשיכה.
  2. חווית משתמש מאוד לא נחמדה.
  3. אי אפשר לשלם עם כרטיסי אשראי ישראלים.

למעשה פייפאל זה רעיון טוב רק בתור התחלה, אבל לא מומלצת בהמשך הדרך.

אולי יצא לכם לשמוע גם על סטרייפ (stripe) אז בינתיים זה לא רלוונטי מכיוון שהם לא פועלים במזרח התיכון (כן, אנחנו שם).

הטמעת סליקת אשראי באתר

זה די פשוט, בדר”כ האתר שלכם יהיה בנוי על אחת הפלטפורמות הנפוצות כמו וורדפרס או וויקס, חברת הסליקה (שער סליקה) תספק לכם תוסף להתקנה באתר, עם הוראות ברורות איך להגדיר את התוסף.

חלק מהחברות יספקו לכם את התוסף בחינם, ואצל חלק תצטרכו לשלם על זה.

הרשמה לניוזלטר

פעם בשבוע אני שולח ניוזלטר עם הפוסטים החדשים באתר,
זורמים איתי?

מה כלול בסליקת אשראי

מעבר לסליקה עצמה, יש עוד דברים שאולי תצטרכו כחלק מהסליקה באשראי, אז הנה רשימה של דברים החשובים שאולי תרצו, כך שלפני התקשרות עם החברה תבדקו אם הם מספקים.

חשבונית דיגיטלית – הפקת חשבונית דיגיטלית באופן אוטומטי בכל רכישה באתר, זה משהו שבדר”כ צריך, התמחור משתנה לפי כמות החשבוניות.

עסקה מושהית (j5) – הכוונה לשמירת פרטי האשראי לחיוב לא מיידי, רלוונטי למשל לאתרי מזון שמבצעים את החיוב רק אחרי שמתברר מה הסכום המדויק לחיוב.

שמירת כרטיסי אשראי – שומר את פרטי האשראי כך שבקנייה הבאה לא צריך שוב להכניס את הפרטים.

תשלום בביט – אפשרות לשלם בביט.

תשלומים מתחדשים – אם יש לכם אתר עם אפשרות עשיית מנוי וכד’, תצטרכו סליקה של הוראת קבע, תצטרכו לבדוק אם חברת הסליקה תומכת בזה, ובאיזה אופן.

תמיכה בריבוי ספקים – הכוונה לאתר אחד עם כמה מוכרים.

עלויות סליקת אשראי

לפני שניגש להמלצות והשוואת מחירים, צריך קודם להבין את העלויות השונות.

עמלת סליקה – אחוז העמלה שייגבה בכל עסקה.

דמי מנוי – עלות חודשית קבועה.

הקמת מסוף – תשלום חד פעמי על הקמת מסוף אשראי.

עלות תוסף – תשלום חד פעמי על תוסף להתקנה באתר.

חשבוניות – עלות של חבילת חשבוניות.

השוואת חברות סליקת אשראי

החברהתיאורחשבוניותהקמת מסוףעלות תוסףמנוי חודשיעמלת סליקה
טרנזילהמהגדולות והותיקות בתחום, לא זולה, מתאימה לעסקים גדוליםיש250חיצוני (350 ש"ח)751.2%
קארדקוםמהגדולות בתחום, מעולה, שירות לקוחות מצויין, תוסף מתקדם, הכי טובה לדרישות מורכבותחינם
icredit (ריווחית)מעולה, שירות לקוחות מדהים, מתממשק טוב עם ריווחית14 ש"ח150חינם45 ש"ח1.4%
מקס (ביחד עם יעד שריג)חדשים וזולים, קצת יותר בירוקרטיהבנפרד דרך יעד שריג, בתשלום נפרדבחינםבחינם0-19 ש"ח1.2%-1.9
סאמיט (אופיס גיא לשעבר)ממשק וחווית משתמש הכי טובים, מחירים אטרקטיביים, כדאי לבדוקעד 50 פעולות במסלול הזול ביותרבחינםבחינם19 ש"ח (המסלול הבסיסי)
משולםפופלריים בסליקת אשראי לעסקים, חדשים בסליקה לאתרים אבל צוברים תאוצהעלות בנפרדחינם119 ש"חחינם1.4%
upayזולים מאוד ובלי בירוקרטיות, אופציה טובה לעסק שרוצה מהר וזולחשבוניות בחינם ללא הגבלה!!בחינםחינםחינם1.4%

שם החברה

תיאור

חשבוניות

הקמת מסוף

עלות תוסף

מנוי חודשי

עמלת סליקה

מהגדולות והותיקות בתחום, לא זולה, מתאימה לעסקים גדולים

יש

250

חיצוני (350 ש"ח)

75

1.2%

2 תגובות

  1. אני במשולם ומשלם 1%,
    זה המחיר אם עושים מסלול של קבלות בעלות של 69 ש”ח כולל מע”מ.
    המחיר לחשבונית דיגיטלית בכל מקום אחר – דומה.
    תודה על המאמר המחכים, כרגיל!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מאמרים נוספים